Jeśli chcesz sprzedać samochód na własną rękę, nie korzystając z pomocy komisu – zaoszczędzisz prawdopodobnie sporą kwotę. Ale aby tak się stało, musisz właściwie przygotować się do sprzedaży i uzbroić w cierpliwość – nie zawsze znajdziesz kupca natychmiast.Jeśli myślisz o sprzedaży samochodu na własną rękę, musisz zgromadzić wiele potrzebnych informacji i przygotować się na pytania, które na pewno padną – a więc stan samochodu, przebyte naprawy, wady i zalety auta (więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Sprzedaż samochodu – jak zrobić to poprawnie?). Musisz także wiedzieć, że Twoją ofertą mogą być zainteresowane zarówno osoby prywatne jak i handlarze, którzy wyszukują atrakcyjne oferty na rynku, czasem przeprowadzają najbardziej konieczne naprawy – i odsprzedają samochód drożej. Może też zdarzyć się sytuacja, w której Twoim autem zainteresuje się fachowiec, mechanik. Prawdopodobnie będą go interesowały inne rzeczy niż laika. Przede wszystkim zatem musisz zdobyć jak najwięcej informacji o samochodzie – jeśli kupiłeś go z drugiej ręki, warto także znać historię auta z czasów poprzedniego właściciela. Wiele danych na pewno znajdowało się w ogłoszeniu, które czytałeś kupując samochód – jeśli jest taka możliwość, odszukaj je.

Sprzedaż samochodu – jak napisać dobre ogłoszenie?

Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić po zgromadzeniu potrzebnych danych jest napisanie właściwego ogłoszenia. Prawdopodobnie zauważyłeś, że niektóre informacje o sprzedaży są czytane często i szybko doprowadzają do zawarcia transakcji – a niektóre nie. Z czego to wynika i jak nie popełnić błędu odstraszającego klientów? Czasem dobrze napisane ogłoszenie to podstawa sukcesu – nawet najlepsze auto źle zareklamowane może długo czekać na kupca. Jak więc pisać?

    Unikaj ogólników

Budzą one podejrzenia. Jeśli podajesz jakąś informację – rób to rzetelnie.

    Nie ukrywaj faktów

Jeśli jakaś informacja jest zła – mimo wszystko ją podaj. Nie ma nic gorszego niż irytujące luki w ogłoszeniu – kupujący i tak zorientuje się, że danych brakuje i prawdopodobnie nie zostały podane, ponieważ nie są atrakcyjne. Co gorsza – może wyobrazić sobie znacznie większy problem, niż istnieje naprawdę – a stan faktyczny wcale by go nie odstraszył.

    Podaj dużo informacji

Osobom szukającym samochodu także zależy na czasie – uzupełnienie brakujących danych wymagające wykonania telefonu, napisania wiadomości lub ustalenia terminu spotkania bywa kłopotliwe – jeśli inne ogłoszenie zawiera wszystkie potrzebne informacje, prawdopodobnie zyska przewagę.

    Dołącz zdjęcia

Często wrażenie wizualne jest najważniejsze – źle zrobione zdjęcia mogą odstraszyć i zniechęcić potencjalnego nabywcę do otworzenia oferty i przeczytania treści ogłoszenia. Dlatego warto poświęcić czas na właściwe przygotowanie pojazdu – dokładne umycie i odkurzenie wnętrza. Nie warto rezygnować także ze znalezienia ładnego miejsca choć czasem trzeba poczekać na dobre światło. Od dodanych zdjęć może zależeć powodzenie sprzedaży.

Pamiętaj, że właściwie napisane ogłoszenie, dodane w najchętniej odwiedzanych serwisach, nawet, jeśli wiąże się z kosztami i wymaga poświęcenia czasu – zwróci się w postaci uzyskania dobrej ceny za samochód i szybko znalezionego nabywcy.

Porównaj najlepsze oferty ubezpieczeń OC i AC